Account Manager

Account Manager är en viktig roll för ett företags affärsutveckling och ansvarar vanligtvis för att hantera ett brett spektrum av kunder eller konton.

Vi har hjälpt våra kunder att växa och att stärka sina organisationer sedan 2003. Vår styrka är våra långa och breda erfarenhet, vår goda verksamhetsförståelse och vårt genuina intresse för människor. Vi har rekryterat allt från inköpsassistent till produktchef, chefsroller och säljare samt  en mängd olika andra specialistroller.  Läs mer om vad som är viktigt i en rekrytering av en Account Manager.

Rekrytering av Account Manager

En Account Manager är ansvarig för att bygga och upprätthålla relationer med kunder för att säkerställa deras tillfredsställelse och öka försäljningen av företagets produkter eller tjänster. Deras huvudsakliga uppgifter inkluderar att förstå kundens behov, tillhandahålla support och rådgivning, hantera order och leveranser samt identifiera möjligheter till uppsäljning och cross-selling. En Account Manager ansvarar vanligtvis för att hantera ett brett spektrum av kunder eller konton. Genom att fungera som en primär kontaktpunkt för kunderna arbetar Account Manager aktivt för att säkerställa en positiv kundupplevelse och bibehålla långsiktiga affärsrelationer.

Det är viktigt att hitta kandidater som har de rätta kvalifikationerna, och även personlighetsmässigt matchar företagskultur och värderingar och kan utveckla och utvecklas med er. Du är specialist på din bransch, bättre än vad vi någonsin skulle kunna vara. Men vi har frågorna och erfarenheten för att förstå exakt vilken profil som du behöver.

Viktiga egenskaper och kvalifikationer för en Account Manager

Vid rekrytering av en Account Manager är det avgörande att hitta kandidater med de rätta färdigheterna och egenskaperna för att effektivt hantera kundrelationer och driva försäljning. Nedan följer några viktiga kvalifikationer att beakta för att säkerställa en framgångsrik rekrytering av en Account Manager.

Kommunikationsfärdigheter: Utmärkta muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter för att kunna bygga och underhålla starka kundrelationer och framgångsrikt presentera produkter eller tjänster.

Försäljningsexpertis: Bevisad erfarenhet av försäljning och förhandlingsfärdigheter för att kunna identifiera kundbehov och driva försäljning genom att erbjuda skräddarsydda lösningar.

Kundorientering: En stark känsla för kundservice och förmågan att förstå och tillgodose kundens behov för att säkerställa långsiktiga relationer och kundnöjdhet.

Organisationsförmåga: Förmåga att hantera flera kundkonton samtidigt, prioritera arbetsuppgifter och planera effektivt för att uppnå uppsatta försäljningsmål.

Problemlösningsförmåga: Förmåga att analysera problem och hitta innovativa lösningar för att möta kundens krav och övervinna hinder.

Affärssinne: Förståelse för affärsprinciper och marknadstrender för att kunna identifiera affärsmöjligheter och maximera försäljning och lönsamhet.

Jag vill veta mer

Kontakta oss för ett förutsättningslöst möte.

Kontakta oss

Eller ring oss direkt på 08-411 60 80

Rekryteringsprocess

Varje uppdrag är unikt, men vi har en beprövad process som fungerar

En rekrytering är utmanande för alla som är inblandade. Vi skapar en positiv, trygg och vänlig upplevelse både för dig som söker kompetens och för dig som söker ett jobb. Ödmjuka, lyhörda och transparens under processen ord vi gärna säger om oss själva. Men prata gärna med någon som arbetat med oss, det är alltid bättre att någon annan säger det.

Santander Consumer Bank
Rekrytering redovisningsassistent