Rekrytering innesäljare
En framgångsrik innesäljare är organiserade, stresståliga och ha tålamod för att hantera flera kunder samtidigt. Personlighet och attityd är ofta viktigare än produktkunskap, vilket en duktig säljare kan lära sig.
Vi har hjälpt våra kunder att växa och att stärka sina organisationer sedan 2003. Vår styrka är våra långa och breda erfarenhet och goda verksamhetsförståelse. Läs mer om vad som är viktigt i en rekrytering av en innesäljare.
Rekrytering av innesäljare
En innesäljare spelar en nyckelroll i att bygga och underhålla starka kundrelationer genom att arbeta proaktivt med kundens behov och förfrågningar. Rollen handlar om att identifiera möjligheter, följa upp leads, driva försäljning och skapa mervärde genom att erbjuda lösningar som är anpassade efter kundens situation. En framgångsrik innesäljare är lyhörd, organiserad och har en stark kommunikativ förmåga som gör det möjligt att hantera allt från snabba förfrågningar till mer komplexa kunddialoger – alltid med målet att säkerställa en utmärkt kundupplevelse.
Det är viktigt att hitta en innesäljare som har de rätta kvalifikationerna, och även personlighetsmässigt matchar företagskultur och värderingar och kan utveckla och utvecklas med er. Du är specialist på din bransch, bättre än vad vi någonsin skulle kunna vara. Men vi har frågorna och erfarenheten för att förstå exakt vilken profil som du behöver.
Viktiga kvalifikationer
Vid rekrytering av en innesäljare är det viktigt att identifiera kandidater med de nödvändiga färdigheterna och egenskaperna för att driva försäljningseffektivitet från företagets fasta plats. Nedan följer några viktiga kvalifikationer att beakta för att säkerställa en framgångsrik rekrytering av innesäljare.
Kommunikationsfärdigheter: Utmärkt förmåga att kommunicera klart och övertygande både i tal och skrift för att effektivt presentera produkter och tjänster och övertyga potentiella kunder.
Försäljningstekniker: Erfarenhet av försäljning och kunskap om försäljningstekniker för att kunna identifiera kundbehov, hantera invändningar och stänga affärer.
Relationsskapande: Förmåga att bygga och underhålla positiva relationer med kunder genom att lyssna på deras behov och erbjuda lämpliga lösningar.
Organisatoriska färdigheter: Förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter för att hantera flera kunder och försäljningsaktiviteter effektivt.
Stresstålighet och tålamod: Förmåga att arbeta under press och hantera avvisningar samt att visa tålamod och ihärdighet för att nå försäljningsmål.
Vår erfarenhet är att personlighet och attityd ofta är viktigare branschkunskap och produktkunskap. Det kan en bra säljare lära sig.
Ovan är några av de viktigaste kvalifikationerna för en innesäljare. Kontakta oss gärna för en dialog kring vilka kvalifikationer som är viktiga för att just ditt företag ska nå sina mål.
Jag vill veta mer
Kontakta oss för ett förutsättningslöst möte.
Eller ring oss direkt på 08-411 60 80
Rekryteringsprocess
Varje uppdrag är unikt, men vi har en beprövad process som fungerar
Vi är ödmjuka inför vårt uppdrag och förstår att rekrytering kan vara en utmaning för alla inblandade parter. Därför strävar vi efter att skapa en positiv, trygg och vänlig upplevelse för både kunder och kandidater genom att vara lyhörda och transparenta under hela processen.